Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRiddell, Sheila
TitelPupils, Resistance and Gender Codes: A Study of Classroom Encounters.
QuelleIn: Gender and Education, 1 (1989) 2, S.183-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Observation Techniques; Comprehensive Programs; Coping; Educational Sociology; Elementary Education; Females; Femininity; Foreign Countries; Masculinity; Rural Schools; Secondary Education; Sex Bias; Sex Role; Sex Stereotypes; Socioeconomic Influences; Student Attitudes; Teacher Attitudes; United Kingdom (England)
AbstractUsing classroom observation in two rural English comprehensive schools, demonstrates that both teachers' coping strategies and students' opposition to education reinforce traditional gender codes by drawing on exaggerated notions of masculinity and femininity. Student resistance to teacher authority through sex role manipulation reproduces, rather than challenges, existing norms. (Author/AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: