Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKremer-Hayon, Lya
TitelTeacher Professional Knowledge as Perceived by Student-Teachers and Their Supervisors.
QuelleIn: Scandinavian Journal of Educational Research, 33 (1989) 2, S.101-10Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Behavior; Cognitive Ability; Higher Education; Knowledge Level; Professors; Student Teacher Attitudes; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Teacher Qualifications
AbstractInterviews were conducted with 20 student-teachers and four of their supervisors to assess the subjects' perceptions of professional knowledge. Results indicate that: (1) professional knowledge covered both cognitive and affective descriptors; (2) the two groups share many common perceptions; and (3) findings agree with those in the literature. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: