Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRosenberg, Helane S.
TitelTransformations Described: How Twenty-Three Young People Think about and Experience Creative Drama.
QuelleIn: Youth Theatre Journal, 4 (1989) 1, S.21-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterActing; Case Studies; Class Activities; Classroom Research; Creative Dramatics; Dramatic Play; Intermediate Grades; Learning Activities; Preadolescents; Skill Development; Teaching Methods
AbstractDescribes a case study which collected journals from, interviewed, and observed 23 children as they participated in a 6-week creative drama workshop using the Rutgers Imagination Method. Finds improvement in specific areas of learning, including vocabulary, imagery abilities, and dramatic behavior. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: