Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElias, Frederick G.; und weitere
TitelTask-Focused Self-Disclosure: Effects on Group Cohesiveness, Commitment to Task, and Productivity.
QuelleIn: Small Group Behavior, 20 (1989) 1, S.87-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Group Behavior; Group Dynamics; Group Unity; Higher Education; Productivity; Self Disclosure (Individuals); Sex Differences
AbstractInvestigated self-disclosure in college students (N=144) who were assigned to groups of four receiving either a self-disclosure or placebo treatment. Found self-disclosure intervention resulted in significantly higher group cohesiveness, commitment to task and productivity; females demonstrated greater cohesiveness and commitment to task than did males. (Author/ABL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: