Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuck, Stephen; Tiene, Drew
TitelThe Impact of Physical Attractiveness, Gender, and Teaching Philosophy on Teacher Evaluations.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 82 (1989) 3, S.172-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Seniors; Education Majors; Higher Education; Physical Attractiveness; Sex Stereotypes; Student Attitudes; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Effectiveness; Teaching Styles
AbstractResults of a study in which 42 college seniors were given photographs of teachers, accompanied by written statements of the teachers' instructional approach, did not reveal any main effects of attractiveness or gender upon perceptions of competence; although a significant interaction occurred between attractiveness, gender, and authoritarianism. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: