Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeyer, Linda A.; und weitere
TitelAn Analysis of Decoding, Comprehension, and Story Text Comprehensibility in Four First-Grade Reading Programs.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 19 (1987) 1, S.69-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBasal Reading; Beginning Reading; Content Analysis; Decoding (Reading); Grade 1; Primary Education; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Teaching Methods; Textbook Content; Textbook Evaluation; Textbook Research
AbstractReports on a content analysis of four popular first-grade basal series, examining decoding and comprehension instruction in teachers' manuals, student texts, workbooks, and supplementary activity packages. Reports that none of the programs present a balanced approach to teaching decoding and comprehension with very comprehensible stories. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: