Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcNaughton, David; Light, Janice
TitelTeaching Facilitators to Support the Communication Skills of an Adult with Severe Cognitive Disabilities: A Case Study.
QuelleIn: Augmentative and Alternative Communication, 5 (1989) 1, S.35-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Attendants; Behavior Change; Case Studies; Inservice Education; Participative Decision Making; Rehabilitation; Severe Mental Retardation; Staff Development; Student Educational Objectives
AbstractThe paper presents a case study illustrating approaches used to teach the facilitators of a 27-year-old woman with severe cognitive disabilities. Facilitator instruction involved a general inservice, participation in the assessment and goal setting process, individual instruction in interaction strategies, and followup instruction to review goals and procedures. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: