Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHahn, Sidney L.; und weitere
TitelGrading Classroom Oral Activities: Effects on Motivation and Proficiency.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 22 (1989) 3, S.241-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; German; Grading; High Schools; Introductory Courses; Language Proficiency; Learning Motivation; Oral Language; Questionnaires; Second Language Instruction; Student Attitudes
AbstractA study investigated the effects of grading practices on the oral production and attitudes of high school students in first-year German courses. The effectiveness of structured situational practice activities on oral communication with and without grading were examined. Results indicated that there were differences in proficiency as related to grading for individual students. The questionnaire is appended. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: