Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmardz, Karolyn E.
TitelEducational Archaeology: Toronto Students Dig into Their Past. Theme: Archaeology in the Classroom.
QuelleIn: History and Social Science Teacher, 24 (1989) 3, S.148-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArchaeology; Class Activities; Cognitive Development; Curriculum Enrichment; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Foreign Countries; Learning Activities; Resource Centers; Skill Development; Social Studies; Teaching Models; Canada
AbstractDescribes the programs of the Archaeological Resource Centre (Toronto), the first such center in any public education system. Programs offered are based on a cognitive skills development model, and are designed as experiential learning classes. Explains how basic archaeological skills are linked to the curriculum. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: