Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHurrelmann, Klaus
TitelScholastic "Work" in Adolescence--Merging the Concepts of "Theoretical" and "Experiential Learning."
QuelleIn: Zeitschrift fur Padagogik, 34 (1988) 6, S.761-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Development; Adolescents; Educational Research; Experiential Learning; Foreign Countries; Relevance (Education); Secondary Education; Stress Variables; Student Needs; Student School Relationship; West Germany
AbstractPresents the results of studies on adolescence which analyze the biographical importance of school in adolescent life and the psycho-social stress of scholastic requirements. States that appropriate scholastic, pedagogical, and didactic concepts that meet the fundamentally changed significance of scholastic "work" in adolescence should be developed. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: