Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEmerson, Ian
TitelA Comparative Evaluation of Computer Based and Non-Computer Based Instructional Strategies.
QuelleIn: Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 8 (1988) 1, S.46-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBiology; College Science; Comparative Analysis; Computer Assisted Instruction; Computer Oriented Programs; Computer Uses in Education; Individualized Instruction; Instructional Effectiveness; Programed Instruction; Science Instruction; Teaching Methods; Undergraduate Study
AbstractCompares the computer assisted instruction (CAI) tutorial with its non-computerized pedagogical roots: the Socratic Dialog with Skinner's Programmed Instruction. Tests the effectiveness of a CAI tutorial on diffusion and osmosis against four other interactive and non-interactive instructional strategies. Notes computer based strategies were superior only when interaction is increased. (MVL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: