Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHowes, Carollee
TitelPeer Interaction of Young Children.
QuelleIn: Monographs of the Society for Research in Child Development, 53 (1988) 1, S.1-88Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Cross Sectional Studies; Day Care; Developmental Stages; Early Childhood Education; Friendship; Individual Development; Infants; Interpersonal Competence; Longitudinal Studies; Peer Relationship; Play; Preschool Children; Rejection (Psychology); Social Development; Toddlers
AbstractCross-sectional and longitudinal study of one- to six-year-olds in full-time child care assessed sequences and individual differences in development of social competence with peers. Study collects most extensive and varied data to date. Findings concern stability of individual differences, social classifications, influences of variations in experience, and early friendship stability. Two commentaries on social development issues raised by study. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: