Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Durbant, Jean-Claude; und weitere |
---|---|
Titel | Fiches pratiques: "Oui, je viens de Taiwan"; L'habit ne fait pas le moine; Objets inanimes avez-vous donc une ame?; La Bourse et la voix (Practical Ideas: "Yes, I Come from Taiwan"; The Clothes Don't Make the Man; Inanimate Objects, Do You Have a Soul?; The Stock Exchange and the Voice). |
Quelle | In: Francais dans le Monde, (1988) 221 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Classroom Techniques; Clothing; Cultural Awareness; Economics Education; Foreign Nationals; French; Higher Education; Radio; Second Language Instruction; Secondary Education; Symbolism; Vocabulary Development Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Klassenführung; Kleidung; Cultural identity; Kulturelle Identität; Wirtschaftskunde; Ausländer; Ausländerin; Französisch; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Fremdsprachenunterricht; Sekundarbereich; Wortschatzarbeit |
Abstract | Four ideas for classroom instruction are presented, including an approach to teaching foreign nationals or immigrants, a lesson in clothing and its terminology, an explanation of the symbolism and language of the French Revolution, and a description of how to use radio programs about economics. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |