Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlexer, Carol; und weitere
TitelPreferential Seating is NOT Enough: Issues in Classroom Management of Hearing-Impaired Students.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 20 (1989) 1, S.11-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Audio Equipment; Classroom Techniques; Communication Aids (for Disabled); Elementary Secondary Education; Hearing (Physiology); Hearing Impairments; Mainstreaming; Noise (Sound); Partial Hearing; Preschool Education; Teacher Role
AbstractThis article provides information from three areas critical to classroom success for mainstreamed hearing-impaired children: understanding hearing and the impact of hearing loss on classroom learning; promoting the use of signal-to-noise ratio enhancing equipment (typically Frequency Modulation units); and using educational management strategies which emphasize, rather than minimize, hearing. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: