Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKangas, Kathleen A.; Lloyd, Lyle L.
TitelEarly Cognitive Skills as Prerequisites to Augmentative and Alternative Communication Use: What Are We Waiting For?
QuelleIn: Augmentative and Alternative Communication, 4 (1988) 4, S.211-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Processes; Communication Aids (for Disabled); Communication Disorders; Educational Needs; Elementary Secondary Education; Intervention; Severe Disabilities; Teaching Methods
AbstractThe literature regarding cognitive prerequisites to communication development for nondisabled and disabled children is reviewed. Issues related to providing communication teaching programs for severely disabled children are discussed, and specific intervention strategies related to introduction of augmentative and alternative communication systems proposed. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: