Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRhyner, Paula M. Pecyna; Bracken, Bruce A.
TitelConcurrent Validity of the Bracken Basic Concept Scale with Language and Intelligence Measures.
QuelleIn: Journal of Communication Disorders, 21 (1988) 6, S.479-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Concept Formation; Disabilities; Handicap Identification; Intelligence; Intelligence Tests; Language Acquisition; Language Tests; Preschool Education; Test Validity; Preschool Language Scale; Bracken Basic Concept Scale; Slosson Intelligence Test
AbstractComparison of results obtained for 62 normally developing preschool children on the Bracken Basic Concept Scale, the Preschool Language Scale, and the Slosson Intelligence Test revealed low to moderate correlations between the three tests. Results suggest the tests do not measure the same abilities and thus cannot be used interchangeably. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: