Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMealey, Donna L.; Nist, Sherrie L.
TitelPostsecondary, Teacher Directed Comprehension Strategies.
QuelleIn: Journal of Reading, 32 (1989) 6, S.484-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdvance Organizers; Directed Reading Activity; Graphic Organizers; Higher Education; Holistic Approach; Metacognition; Questioning Techniques; Reading Ability; Reading Comprehension; Reading Strategies; Remedial Reading; Schemata (Cognition); Study Guides; Text Structure; Theory Practice Relationship
AbstractExamines the theoretical and research perspectives (including metacognition, schema theory, and text structure) related to the direct instruction of comprehension at the college level for developmental readers. Concludes that many such strategies are not grounded in solid research bases and recommends that future research focus on the developmental population. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: