Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWong, Bernice
TitelSelf-Questioning Strategy Training: From Theory to Practice.
QuelleIn: Australian Journal of Reading, 11 (1988) 4, S.246-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Research; Elementary Education; Foreign Countries; Metacognition; Questioning Techniques; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Processes; Spelling Instruction; Theory Practice Relationship; Australia
AbstractTraces the theoretical sources of self-questioning instructional research. Summarizes such research in three areas: spelling; reading comprehension; and summarization. Considers important caveats on self-questioning instructional research and practice. Mentions nascent curriculum development that is explicitly based on metacognitive theory and research. (RAE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: