Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarpenter, Thomas P.; und weitere
TitelTeachers' Pedagogical Content Knowledge of Students' Problem Solving in Elementary Arithmetic.
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 19 (1988) 5, S.385-401Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAddition; Educational Research; Elementary School Mathematics; Grade 1; Mathematics Instruction; Pedagogical Content Knowledge; Primary Education; Problem Solving; Research Reports; Subtraction; Teacher Behavior; Teaching Skills; Word Problems (Mathematics)
AbstractForty first-grade teachers' pedagogical content knowledge of children's solutions of addition and subtraction word problems was investigated. Most teachers could identify many of the critical distinctions between problems, and the primary strategies used to solve them, but did not have a coherent organizational scheme. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: