Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelReason Inferences in the Story Comprehension of Children and Adults.
QuelleIn: Child Development, 59 (1988) 5, S.1426-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Cognitive Ability; Comprehension; Context Effect; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 1; Grade 4; Inferences; Narration; Performance Factors
AbstractExperiments revealed that children seemed able to integrate multiple sources of information but were more dependent on clue support and generally less likely to infer reason than adults. Children were more likely than adults to reject premise as an explanation of outcome. Only fourth-graders and adults modified inferences in response to resolution information. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: