Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBus, Adriana G.; van IJzendoorn, Marinus H.
TitelMother-Child Interactions, Attachment, and Emergent Literacy: A Cross-sectional Study.
QuelleIn: Child Development, 59 (1988) 5, S.1262-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttachment Behavior; Cross Sectional Studies; Emergent Literacy; Mothers; Parent Child Relationship; Prereading Experience; Reading Instruction; Young Children
AbstractStudied interactions which are related to written language, attachment security, and emergent literacy between 45 mothers and their children, aged one-and-a-half to five-and-a-half years. Results suggest that mothers give reading instruction to small children by naming letters and well-known words which contain those letters. Mother-child interaction is related to attachment security and emergent literacy. (RJC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: