Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRose, Susan A.; und weitere
TitelIndividual Differences in Infants' Information Processing: Reliability, Stability, and Prediction.
QuelleIn: Child Development, 59 (1988) 5, S.1177-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Testing; Infants; Intelligence Tests; Memory; Predictive Measurement; Premature Infants; Psychological Studies; Visual Measures; Visual Perception
AbstractForty-six full-term and 54 high-risk preterm infants were tested at six, seven, and/or eight months of age (corrected age for preterms) on assessments of visual recognition memory and tactual-visual cross-modal transfer. Scores significantly predicted Stanford-Binet IQ scores. Stability coefficients attained the highest degree of predictive validity. (SKC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: