Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSophian, Catherine
TitelLimitations on Preschool Children's Knowledge about Counting: Using Counting to Compare Two Sets.
QuelleIn: Developmental Psychology, 24 (1988) 5, S.634-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Comprehension; Computation; Performance Factors; Preschool Children; Preschool Education
AbstractResults supported the proposition that children's early counting has important limitations and strengths. Subjects, numbering 20 each at three and four years of age, differentiated appropriately between how-many and compare-sets counting tasks while using basically undifferentiated strategies. This suggests that correct judgment processes coexisted and competed with children's predominant strategies to determine performance. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: