Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuffy, Robert E.
TitelWhy History?
QuelleIn: Social Education, 52 (1988) 6, S.460-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational History; Educational Theories; Elementary Secondary Education; History Instruction; Instructional Improvement; Intellectual Development; Teaching Methods
AbstractExamines the way in which studying history contributes to intellectual development. Identifies five mental attributes it enhances: perspective--gained from placing people, events, institutions against larger background; encounter--confronting great ideas, personalities, etc.; relativism in a pluralistic world--developed from immersion in other cultures and times; analytical habit of mind--from examining differing viewpoints; and skeptical habit of mind--requiring data before decision making. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: