Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJackson, Bryan
TitelA Comparison Between Computer-Based and Traditional Assessment Tests, and Their Effects on Pupil Learning and Scoring.
QuelleIn: School Science Review, 69 (1988) 249, S.809-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Computer Software; Computer Uses in Education; Educational Assessment; Middle Schools; Science Education; Science Tests; Secondary Education; Secondary School Science; Student Attitudes; Teaching Methods
AbstractDiscusses the use of a microcomputer in the assessment of middle school pupils in science classes. Describes experimental details, the computer program, test procedures, and results. Concluded that pupils benefit from the immediate feedback provided by computer assessment compared to traditional methods. (CW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: