Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inValdman, Albert
TitelClassroom Foreign Language Learning and Language Variation: The Notion of Pedagogical Norms.
QuelleIn: World Englishes, 7 (1988) 2, S.221-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Standards; Communicative Competence (Languages); French; Interlanguage; Language Attitudes; Language Variation; Native Speakers; Second Language Learning; Sociolinguistics
AbstractPresents a multi-targeted model of interlanguage variation. Advanced learners handle variation differently than native speakers. The establishment of pedagogical norms or classroom replicas of the target language which reflect actual behavior of native speakers, appropriate for foreigners, is stressed. Two variable features of French illustrate these norms. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: