Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEberts, Randall W.; Stone, Joe A.
TitelStudent Achievement in Public Schools: Do Principals Make a Difference?
QuelleIn: Economics of Education Review, 7 (1988) 3, S.291-99Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Activities; Administrator Characteristics; Behavior Patterns; Elementary Education; Instructional Leadership; Principals; Public Schools; School Effectiveness
AbstractBased on data from a nationally representative sample of 14,000 elementary school children, this study finds that principal behavior and attributes significantly influence individual student achievement. These results affirm major conclusions of recent case studies and claim that schools make a difference. (Includes 2 tables, 5 notes, and 30 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: