Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHartog, Joop; Oosterbeek, Hessel
TitelEducation, Allocation and Earnings in the Netherlands: Overschooling?
QuelleIn: Economics of Education Review, 7 (1988) 2, S.185-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterQuantitative Daten; Economic Factors; Education Work Relationship; Educational Economics; Efficiency; Enrollment Trends; Higher Education; Outcomes of Education; Productivity; Netherlands
AbstractLarge changes in educational composition of the Netherlands labor force in the past two decades have produced marked changes in the distribution of individuals by education level across job levels. Undereducation has been reduced, and overeducation has been increased. The latter situation does not imply inefficiency because even years of overeducation earn a positive rate of return. 25 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: