Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChang, Ye-Ling; Watson, Dorothy J.
TitelAdaptation of Prediction Strategies and Materials in a Chinese-English Bilingual Classroom.
QuelleIn: Reading Teacher, 42 (1988) 1, S.36-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Students; Chinese; Kindergarten; Prediction; Primary Education; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Research; Reading Strategies; Schemata (Cognition); Second Language Instruction; Second Languages
AbstractInvestigates the effects of prediction strategies and predictable materials in teaching ethnic Chinese children in the United States to read in Chinese. Shows that the use of predictable materials and prediction strategies resulted in good responses by the beginning Chinese readers. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: