Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKalantzis, Mary; Cope, Bill
TitelWhy We Need Multicultural Education: A Review of the 'Ethnic Disadvantage' Debate.
QuelleIn: Journal of Intercultural Studies, 9 (1988) 1, S.39-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Educational Objectives; Educational Planning; Educational Policy; Educationally Disadvantaged; Elementary Secondary Education; Ethnic Groups; Ethnic Studies; Foreign Countries; Minority Groups; Multicultural Education; Australia
AbstractExamines the argument that "educational disadvantage" is a myth. States that critics holding this view create new myths that pose a threat to educational equality. Reiterates that persons from a non-English-speaking background have educational disadvantage. Concludes that a rejuvenated multicultural education program, which corrects for past inadequacies, is needed. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: