Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDowning, Jerry; und weitere
TitelA Comparison of Psychodynamic and Reinforcement Treatment with Sexually Abused Children.
QuelleIn: Elementary School Guidance and Counseling, 22 (1988) 4, S.291-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Change; Child Abuse; Comparative Analysis; Counseling Effectiveness; Counseling Techniques; Counselor Attitudes; Elementary Education; Parent Attitudes; Psychoeducational Methods; Reinforcement; School Counselors; Sexual Abuse; Victims of Crime
AbstractCollected data from parents and school counselors of 22 sexually molested children involved in either psychodynamic or reinforcement theory treatment groups. Psychodynamic group reported slow, steady improvement in child behavior. Reinforcement theory results were more positive in terms of immediate behavior change and maintenance of change. Suggests developing and evaluating treatment blended positive aspects of both orientations. (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: