Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoretz, Daniel
TitelArriving in Lake Woebegon: Are Standardized Tests Exaggerating Achievement and Distorting Instruction?
QuelleIn: American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 12 (1988) 2, S.8-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Boards of Education; Educational Testing; Elementary Secondary Education; Group Testing; Individual Testing; Minimum Competency Testing; Test Interpretation; Test Results; Test Theory; Test Use; Test Validity; Testing Problems
AbstractStudent test scores are increasingly used to judge the competence of the educational enterprise. Exaggeration of scores is the result of directing attention away from the individual student achievement to the average scores of schools, districts, and states. Implications and recommendations are discussed. (BJV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: