Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEisner, Elliot W.; Dobbs, Stephen M.
TitelSilent Pedagogy: How Museums Help Visitors Experience Exhibitions.
QuelleIn: Art Education, 41 (1988) 4, S.6-15Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Art Education; Arts Centers; Educational Facilities; Exhibits; Fine Arts; Instructional Improvement; Lifelong Learning; Museums; Public Education
AbstractPresents a study which examined nonspoken information that provides museums visitors with cues for perceiving, thinking about, and appreciating works of art through displays and labeled exhibitions. Discusses reasons museums operate as they do and considers what might be done to enhance visitors' satisfaction. Calls on museum educators to improve the educative-informative value of art museums. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: