Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRosenberg, Mimi
TitelBeyond Finding and Fixing the Deficiencies: Augmenting the Clinical Model.
QuelleIn: Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International, 3 (1987) 4, S.291-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Basic Skills; Diagnostic Teaching; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Holistic Approach; Individualized Instruction; Learning Disabilities; Mastery Learning; Special Education; Teaching Methods
AbstractPrograms for learning-disabled students generally emphasize basic skills acquisition, are highly individualized, use diagnostic-prescriptive methods, and are based on mastery learning principles. A more holistic approach is advocated and would include the content areas, systematic group interaction and instruction, experiential learning opportunities, and more direct instruction. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: