Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchloss, Patrick J.; und weitere
TitelA Comparison of Peer-Directed and Teacher-Directed Employment Interview Training for Mentally Retarded Adults.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 21 (1988) 1, S.97-102Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Employment Potential; Females; Instructional Effectiveness; Interviews; Job Skills; Mental Retardation; Peer Teaching; Teaching Methods
AbstractComparison of teacher-directed and peer-directed instruction in teaching interview skills to two mentally retarded adult females indicated little or no difference in effectiveness of the two procedures. The peer-directed procedure involved considerably less staff time. Instruction, rehearsal, and feedback were found to be effective strategies, regardless of the teacher. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: