Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPudlas, Kenneth A.
TitelSentence Reception Abilities of Hearing Impaired Students across Five Communication Modes.
QuelleIn: American Annals of the Deaf, 132 (1987) 3, S.232-36Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention Control; Aural Learning; Cognitive Processes; Elementary Secondary Education; Hearing Impairments; Language Acquisition; Manual Communication; Oral Communication Method; Receptive Language; Total Communication
AbstractThe study measured hearing-impaired (N=106) students' reception of language presented via five modes: oral, aural, manual, oral-aural;, and simultaneous manual and oral. The simultaneous manual and oral and the manual modes received the highest ratings. Results are discussed in terms of theories of cognitive processing and selective attention. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: