Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVitagliano, James A.; Licata, Joseph W.
TitelHearing and Deaf Teacher Pupil Control Ideology and Pluralistic Ignorance.
QuelleIn: American Annals of the Deaf, 132 (1987) 3, S.199-205Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Deafness; Discipline; Elementary Secondary Education; Hearing Impairments; Interviews; Residential Schools; Special Education Teachers; Teacher Attitudes
AbstractParticipant observation of 118 teachers and interviews with 21 teachers examined teacher pupil control ideology in a residential school for the hearing impaired. Among three hypotheses supported was that deaf teachers held and were perceived by colleagues as holding more custodial views than their hearing colleagues. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: