Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Irving, Alan |
---|---|
Titel | Dam Busters! A GCSE Investigation. |
Quelle | In: Mathematics in School, 17 (1988) 2, S.32-33 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Discovery Learning; Investigations; Mathematical Applications; Mathematical Enrichment; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Student Projects; Trigonometry Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Entdeckendes Lernen; Untersuchung; Angewandte Mathematik; Innermathematische Anwendung; Mathematische Bildung; Mathematics lessons; Mathematikunterricht; Sekundarbereich; Schulprojekt; Trigonometrie |
Abstract | Presented is an example that allows students to investigate trigonometric ideas in a simple and practical way. (PK) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |