Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrook, Angela J.; Wells, Peter
TitelConserving the Circus? An Alternative Approach to Teaching and Learning about Energy.
QuelleIn: Physics Education, 23 (1988) 2, S.80-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConservation (Concept); Energy; Energy Conservation; Energy Education; Kinetics; Mechanics (Physics); Physical Sciences; Program Content; Science Education; Scientific Concepts; Secondary Education; Secondary School Science; Teaching Methods
AbstractCritiques the "energy circus," an approach to the introduction of ideas of energy transformation and conservation which is in common use in secondary schools. Identifies some practical and conceptual difficulties and outlines an alternative approach used in introducing ideas about energy using real devices and arrow notation. (CW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: