Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScholer, Hermann; und weitere
TitelA Comparative Cohort-Sequential Study of Language-Impaired and Normally Language Developing 1st to 9th Graders.
QuelleIn: International Journal of Rehabilitation Research, 10 (1987) 3, S.338-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Language; Cognitive Development; Cohort Analysis; Comparative Analysis; Elementary Education; Expressive Language; Junior High Schools; Language Acquisition; Language Handicaps; Language Processing; Receptive Language
AbstractThis research is testing the suggestion that acquisition and representation of formal language knowledge of dysphasic children is qualitatively different from the normal language acquisition/representation processes. In a cohort-sequential design, aspects of language and cognitive development of 120 dysphasic children aged 6-14 are being analyzed and compared with controls. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: