Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHains, Ann Higgins; und weitere
TitelPlanning School Transitions: Family and Professional Collaboration.
QuelleIn: Journal of the Division for Early Childhood, 12 (1988) 2, S.108-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Agency Cooperation; Cooperative Planning; Coordination; Disabilities; Family Involvement; Mainstreaming; Parent Role; Parent Teacher Cooperation; Preschool Education; Professional Services; Program Effectiveness; Special Education; Student Role; Teacher Role; Transitional Programs
AbstractThe roles of the child, family, sending and receiving teachers, and educational agencies are emphasized in this review of transition planning for handicapped children who are moving from special education preschool programs to mainstreamed kindergarten placements. Activities to encourage successful transitions and to support collaborative planning efforts are suggested. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: