Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPatel, P. G.; Soper, Henry V.
TitelAcquisition of Reading and Spelling in a Syllabo-Alphabetic Writing System.
QuelleIn: Language and Speech, 30 (1987), S.69-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBeginning Writing; Dyslexia; Elementary Education; Grade 2; Grade 3; Grade 4; Language Processing; Linguistics; Orthographic Symbols; Phoneme Grapheme Correspondence; Reading Comprehension; Reading Skills; Spelling; Writing Research; Writing Skills
AbstractExamined written language tasks in 120 Gujarati-speaking children from grades two through four to assess the development of such skills in a syllabo-alphabetic writing system. Results indicated that the syllabo-alphabetic system of Devanagari proved to follow the models of reading acquisition constructed for alphabetic systems. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: