Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalters, Pamela Barnhouse; O'Connell, Philip J.
TitelThe Family Economy, Work, and Educational Participation in the United States, 1890-1940.
QuelleIn: American Journal of Sociology, 93 (1988) 5, S.1116-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttendance; Educational History; Elementary Secondary Education; Enrollment Trends; Family Life; Private Schools; Public Schools; School Demography; Youth Employment
AbstractAn analysis of state-level patterns for 1890-1940 shows that urban industrialism, religion, and race had varying effects across different dimensions of schooling including public versus private enrollment for younger versus older children. Argues that the diversity of educational patterns can be explained by differences in the family's need for child labor and the availability of work. (Author/GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: