Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGowan, Tom; Sesow, F. William
TitelA Teaching Strategy That Engages Elementary Students in Social Studies Instruction.
QuelleIn: Journal of Rural and Small Schools, 1 (1987) 3, S.20-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Experiential Learning; Field Studies; Grade 5; Learning Activities; Local History; Relevance (Education); Rural Education; Social Studies; Teaching Methods; Nebraska
AbstractDescribes introductory social studies unit which involves fifth grade Adams (Nebraska) students in concrete experiences (scavenger hunt) with their local environment to enable them to relate difficult social science concepts with familiar points of reference, reverse student negativism toward social studies, and motivate students to view social studies as relevant, meaningful, and enjoyable. (NEC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: