Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGierut, Judith A.; Dinnsen, Daniel A.
TitelOn Predicting Ease of Phonological Learning.
QuelleIn: Applied Linguistics, 8 (1987) 3, S.241-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Language; Cognitive Development; Developmental Psychology; Error Analysis (Language); Interlanguage; Language Acquisition; Learning Processes; Learning Readiness; Phonology; Psycholinguistics; Speech Pathology; Speech Skills; Speech Therapy; Young Children
AbstractAnalyzed sound systems of six phonologically disordered children and assessed relative phonological knowledge of target sounds. After-treatment results indicated that error sounds of which the children had the most knowledge were easiest to learn. Treatment beginning with the most difficult sounds resulted in more widespread changes in the children's sound systems. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: