Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBennett, Randy Elliot; und weitere
TitelGRE Score Level, Test Completion, and Reliability for Visually Impaired, Physically Handicapped, and Nonhandicapped Groups.
QuelleIn: Journal of Special Education, 21 (1987) 3, S.9-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Admission; College Entrance Examinations; College Students; Graduate Study; Higher Education; Performance; Physical Disabilities; Psychometrics; Scores; Test Reliability; Timed Tests; Visual Impairments; Graduate Record Examinations
AbstractThis study examined the score level, extent of test completion, and test reliability for visually impaired, physically handicapped, and nonhandicapped groups taking the Graduate Record Examinations General Test. Results included the finding that performance of visually handicapped groups approximated that of nondisabled examinees, although physically handicapped students scored lower. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: