Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMuth, K. Denise
TitelStructure Strategies for Comprehending Expository Text.
QuelleIn: Reading Research and Instruction, 27 (1987) 1, S.66-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Mapping; Comparative Analysis; Concept Mapping; Content Area Reading; Expository Writing; Learning Strategies; Metacognition; Middle Schools; Reading Comprehension; Reading Improvement; Reading Research; Reading Skills; Reading Strategies; Secondary Education; Teaching Methods; Thematic Approach; Vertical Organization
AbstractExamines three strategies designed to help middle school students use text structures to comprehend expository text: (1) hierarchical summaries, (2) conceptual maps, and (3) thematic organizers. Summarizes advantages and disadvantages of each strategy and recommends that teachers consider the outcomes they want and select the most appropriate strategy for their particular purpose. (SKC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: