Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEisenstein, Miriam R.
TitelTarget Language Variation and Second-Language Acquisition: Learning English in New York City.
QuelleIn: World Englishes, 5 (1986) 1, S.31-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Learning; Black Dialects; Comparative Analysis; Dialect Studies; English (Second Language); Language Attitudes; Language Variation; Mutual Intelligibility; Negative Attitudes; North American English; Second Language Learning; Standard Spoken Usage; New York (New York)
AbstractInvestigates the role of dialect variation in the acquisition of American English by adult second language learners. The study revealed that dialect differences present problems for learners and cause variable intelligibility and negative learner attitude toward some varieties of English and its speakers. This attitude could negatively affect a student's second language input. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: