Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowers, Stephen; und weitere
TitelAttributions for Success and Failure of Japanese-American and Anglo-American University Students.
QuelleIn: Psychology: A Quarterly Journal of Human Behavior, 24 (1987) 3, S.17-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Algebra; Attribution Theory; College Students; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Failure; Higher Education; Japanese Americans; Locus of Control; Success; White Students
AbstractExamined attribution patterns of 132 Japanese-American and 63 Anglo-American university students who completed Mathematics Attribution Scale, achievement motivation, anxiety, and self-esteem measures. Compared to Anglo-Americans, Japanese-Americans attributed their success in algebra more to external causes and attributed their failure in algebra more to lack of ability and poor educational environment. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: