Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuchs, Lynn S.; und weitere
TitelUsing Computers with Curriculum-Based Monitoring: Effects on Teacher Efficiency and Satisfaction.
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 8 (1987) 4, S.14-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComputer Managed Instruction; Efficiency; Elementary Education; Emotional Disturbances; Learning Disabilities; Management Information Systems; Special Education Teachers; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Teacher Response; Use Studies; User Satisfaction (Information)
AbstractTwenty special education teachers of learning disabled or emotionally disturbed elementary students were assessed on teacher efficiency and satisfaction in using curriculum-based student performance monitoring procedures, either computer-assisted or paper and pencil. Computer assistance was associated with decreased efficiency but increased teacher satisfaction. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: